Darin och melodifestivalen? njaa..

Tja alla, va inne på internet och kolla lite på nyheter. jag är inte direkt ett darin fan men asså lite konstigt att darin ska vara med melodifestivalen?, d är inte hans stil på ngt sätt. och att han ska sjunga på svenska , njaa tror int d går så bra. ja gillar hans musik (vissa låtar) men inte direkt att jag dör för honom (inte som chris brown). jag har inte hittat ngt om chris och rihanna men d kommer väl snart. idag ska ju mina föräldrar bort. d kommer hit ngr tror jag, sen vet jag inte vad vi ska göra. chilla som vanligt... som nog alla har märkt så har jag inte tränat på hela sportlovet. ja börjar fan sakna sporten nu och d är så d ska vara. d har varit bra att jag inte har tränat för nu längtar man tbx och d är ju bra aiight ? yes, ja slänger in artikeln på kurdeeen Darin Zanyar... ja kollar inte så mkt på melodifestivalen ;) Lovee

Darin gör "Se på mig" i schlagern

Foto: Scanpix


Det är Darin som är veckans "hemliga" mellanakt i Melodifestivalen. Popstjärnan gör en avskalad version av Jan Johansens schlagervinnare från 1995, "Se på mig". "Det blir jag, ett piano och en cello", säger Darin.


Det är Darin som är veckans "hemliga" mellanakt i Melodifestivalen. Popstjärnan gör en avskalad version av Jan Johansens schlagervinnare från 1995, "Se på mig".


- Det blir jag, ett piano och en cello, säger Darin.

Tidigare veckor har Melodifestivalens mellanakt framförts av artister med anknytning till den plats tävlingen avgjorts på. Men till Malmö tänkte SVT om, och tillfrågade stockholmaren Darin, som själv fick välja en låt. Enda kravet - välj en schlagerlåt från 90-talet.


- Jag vet inte varför de frågade mig, jag har ingen direkt koppling till Skåne, förutom att jag har spelat här mycket, säger Darin Zanyar.

TT Spektra: Kan det vara så att det här är ett sätt för Christer Björkman att få in dig i Melodifestivalen?


- Haha, jag vet inte. Jag har ju fått förfrågan i flera år. Och jag tänker aldrig säga aldrig, något år kanske jag ställer upp.

TT Spektra: Så då kanske han lyckas - du har fått blodad tand?


- Vi får se! Jag har ju repat nu innan och så, och det är skön stämning här, väldigt roligt.

Först är det dock utlandet som gäller. Just nu håller 21-åringen på att lansera singeln "Breathing your love" i Frankrike.


- Ja, det är en rätt ny grej med Frankrike för mig. Låten har börjat spelas på radio, och vi ska satsa där. Jag hoppas mycket på det, säger Darin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0